رادیاتور

رادیاتورکال ایران رادیاتور

معایب رادیاتور کال

شرکت تولیدی ایران رادیاتور اولین دارنده استاندارد رادیاتور آلومینیومی در ایران و دومین تولید کننده بزرگ رادیاتور آلومینیومی در دنیا  و تولیدکننده بیش از 24 مدل رادیاتور آلومینیومی در ابعاد شکل‌های مختلف و صادرکننده به بیش از 30 کشور جهان (ایتالیا، آلمان، فرانسه، روسیه و…) می باشد.

وقتی برای اولین بار در اولایل قرن 18 ام، آلومینیوم به شکل امروزی تولید شد، این فلز که قابلیت انتقال گرمای بالایی داشت، به عنوان یکی از بهترین فلزها برای تولید رادیاتور تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رادیاتور پره ای یا رادیاتور آلومینیومی به دلیل تنوع مدل و شکل ظاهری، طول عمر بالا و راندمان حرارتی مناسب از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

رادیاتور کال، تولیدی شرکت ایران رادیاتور، ازجمله رادیاتورهای محبوبِ امروزی است که از آلومینیوم ساخته شده است.

میتوان گفت رادیاتور کال ایران رادیاتور از بهترین های شرکت ایران رادیاتور است و در سال های اخیر  طرفداران زیادی پیدا کرده است.

رادیاتور کال در تمام مراحل تولید ، بر اساس استانداردهای ISO 9001-2000  تحت کنترل شدید واحد کنترل کیفیت قرار دارند.

در این مقاله درباره مزایا و معایب رادیاتور کال به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

قابلیت تعویض و اضافه کردن پره ها

مزایای رادیاتور کال

رادیاتور کال ایران رادیاتور به عنوان یک سیستم گرمایشی و از بهترین رادیاتورهای ایران رادیاتور می باشد که به صورت پره ای با قالب ریختگری دایکاست (یک تکه) تولید می شود.

در روش دایکاست، هر پره از شوفاژ به صورت یکپارچه در قالب دایکاست تولید و بهم متصل می شوند و به صورت بلوک های 5 پره، 7 پره و 10 پره در بسته بندی قرار می گیرند و در هنگام نصب این مدل از رادیاتور گرمایشی می توان به تعداد پره ها اضافه یا کم نمود .

متخصصان  شرکت ایران رادیاتور همواره تلاش کرده اند با استفاده از علم و تکنولوژزی روز دنیا نسبت به ساخت جدیدترین رادیاتور ها با قابلیت انتقال حرارت بیشتر ضمن داشتن ایمنی بالاتر و حجم کمتر و ابعاد کوچکتر اقدام کنند که تا حدود زیادی توانسته اند به این امر مهم دست پیدا کنند.

از آن‌ جایی که آلومینیوم به صورت طبیعی در طبیعت وجود ندارد، هزینه‌ی این فلز بالاتر از فلزاتی مانند فولاد است. برای همین رادیاتور کال نسبت به رادیاتور پنلی، قیمت‎ بالاتری دارد.

هماهنگی مدل و رنگ رادیاتور کال به گونه ای است که به محیط پیرامون خود زیبایی منحصربه فردی را می بخشد.

انتقال حرارت

آلومینیوم یک فلز با ضریب حرارتی بسیار بالاست. این یعنی به راحتی حرارت را منتقل میکند. اگر شما دمای پکیج شوفاژ خود را بالا ببرید رادیاتورهای آلومینیومی بسیار سریعتر از رادیاتورهای فولادی گرم میشوند.

کارایی

با توجه به قابلیت انتقال حرارت رادیاتور کال نسبت به رادیاتور های فولادی می توانید انتظار داشته باشید که اگر بعد از مدت زیادی پکیج یا موتورخانه محل کار یا سکونت خود را روشن میکنید خانه بسیار زودتر گرم میشود.

رادیاتور کال برای تولید حرارتی برابر با مدل فولادی به میزان کمتری آب نیازمند است. این یعنی میتواند در هزینه های سالانه و استهلاک ناشی از پمپ صرفه جویی کند.

با توجه وزن سبک رادیاتور کال نصب و جابجایی آنها بسیار راحت تر از رادیاتورهای فولادی می باشد.

در واقع به همین دلیل هزینه نصب آنها نیز نسبت به رادیاتورهای فولادی کمتر است.

مناسب برای انواع سیستم های گرمایشی

رادیاتور کال قابلیت کار با هر دو سیستم موتورخانه مرکزی و پکیج گرمایشی را دارا بوده و امکان نصب شیرهای ترموستاتیک را نیز دارد.

رادیاتور کال برای استفاده در سیستم های گرمایشی غیر مستقیم و یا مدار بسته با آب داغ و بخار با فشار پایین، مناسب می باشند

معایب رادیاتور کال

کیفیت

آلومینیوم فلزی است که زنگ نمیزند, پس با خیال راحت میتوانید از بابت زنگ نزدن رادیاتور کال مطمئن باشید.

علاوه‌ بر نفعِ لحظه‌ای محصولاتی که می‌خریم، باید به دنبال نفع بلند مدت آن‌ها هم باشیم. آلومینیوم به طور کلی، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، زیرا آلومینیوم 100% قابل بازیافت است.

رادیاتورکال را در 3 مرحله با رنگ اپوکسی، رنگ رنگ آمیزی می‌کنند. یکنواختی و دوام بالای این رنگ از مزیت‌های رادیاتور کال ایران رادیاتور می‌باشد.

رادیاتور کال ایران رادیاتور طبق آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته می شوند که قبل از عرضه مورد سه مرحله تست فشار، دو مرحله تست رنگ و یک مرحله تست شعله قرار می گیرد.

ماندگاری بالا

یکی از مواردی که موجب به یک خرید مطمئن می شود کیفیت و ماندگاری یک وسیله می باشد.

رادیاتور کال به دلیل اینکه مقاوم در برابر اکسیداسیون و خوردگی می باشد دارای عمر مفید بالای 35 سال می باشد.

تنوع در ابعاد

قابلیت شکل‌پذیری آلومینیوم بالاست، که به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند رادیاتورها را در طرح‌ها  مختلف عرضه کنند.

رادیاتور کال در سه نوع  kal 350  و kal 500  و kal 600 تولید و به بازار عرضه می‌شود که عدد به کار رفته در مدل‌های رادیاتور کال، فاصله بین دو لوله‌ی پایینی و بالایی رادیاتور است.

همچنین، رادیاتورهای کال، به 3 صورت در بازار وجود دارند. 5 پره، 7 پره و 10 پره. هنگام خرید رادیاتور کال، به این نکته توجه کنید به تعداد پره‌ها باید طبق این اطلاعات منطقی باشد.

مثلا اگر منزل شما نیاز به رادیاتور 12 پر دارد، می‌توانید دو بلوکِ 5 و 7 پره‌ای را به هم متصل کنید. (وصل کردن دو پره باید توسط افراد متخصص انجام بگیرد.)

در صورتی که گرمای واحد شما در زمستان کافی نیست و رادیاتور نصب شده در آن فضا از نوع رادیاتور کال می باشد، شما می توانید بدون نیاز به تعویض رادیاتورها و فقط با افزودن یک بلوک 5 یا 7 یا 10 پره ای به انتهای بلوک رادیاتور خود گرمای مورد نیاز را در واحد خود تامین نمائید.

مزایای رادیاتور کال

طراحی زیبا

طراحی زیبا و مدرن رادیاتور کال سبب شده تا فضای زیادی را اشغال نکند. رادیاتور پره‌ای کال طراحی زیبا و جدیدی دارد. این ویژگی برای افرادی که به داشتن دیزاینی بهتر و مدرن‌تر اهمیت می‌دهند، می‌تواند جالب باشد.

مصرف انرژی کمتر

اگر رادیاتور پنلی داشتید، حتما می‌دانید که زمان می‌برد تا رادیاتور گرم شود. رادیاتورکال  بسیار سریع‌تر از رادیاتور فولادی گرم می‌شود.

آلومینیوم، 5 برابر بیشتر از فولاد خاصیت رسانایی دارد. برای همین، هم بدنه‌ی رادیاتور و هم اتاقِ شما، با رادیاتور کال سریع‌تر گرم می‌شود.

اما این قابلیت گرمایی رادیاتور کال به چه معناست؟  وقتی فلز آلومینیوم، سریع‌تر گرم می‌شود، به این معناست که آب گرم کمتری لازم است تا سطوح رادیاتور به دمای مطلوب برسد. برای همین مصرف انرژی رادیاتور کال کمتر است.

در زمان انتخاب رادیاتور کال، حتما به اندازه اتاق و منزل دقت کنید. مشاوره با یک متخصص در این زمینه به شما کمک می‌کند که تعداد پره‌ های درست را انتخاب کنید.

10 سال گارانتی

از ویژگی‌های یک رادیاتور خوب داشتن گارانتی طولانی مدت است. تمام رادیاتورهای شرکت ایران رادیاتور نظیر رادیاتور کال گارانتی و خدمات پس از فروش10 ساله دارند و خیال مشتری را از نظر کیفیت دستگاه‌های خود راحت و آسوده کرده‌اند.

قابلیت تعویض و اضافه کردن پره ها

آلومینیوم قابل بازیافت بوده به همین دلیل رادیاتور آلومینیومی پره ای سازگار با محیط و هچنین سبک می باشد در صورت آسیب دیدن یا سوراخ شدن هر کدام از پره ها میتوان آنها را تعویض نمود همچنین می توان به تعداد آنها با توجه به موقعیت نصب کم یا اضافه نمود.

این قابلیت هم در رادیاتور کال وجود دارد و با این قابلیت می‌توان آنها را به رادیاتورهایی 12 پره، 15 پره، 17 پره و 20 پره تبدیل کرد.

معایب رادیاتور کال

با توجه به اینکه جنس مبدل پکیج دیواری از مس می باشد ، مس داخل مبدل با آلومینیوم داخل رادیاتور کال تشکیل پدیده پیل الکترولیتی را می کند که این موجب تولید مداوم گاز هیدروژن داخل رادیاتور ها و مدار گرمایش می کند که عملا در رادیاتور پره نیاز به هوا گیری را ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که رادیاتور پنلی مدام در حال خورده شدن می باشد و تولید براده آهن در آب مدار گرمایش پکیج می کند و این براده ها باعث خرابی پمپ و قطعات متحرک پکیج دیواری می شوند.

با توجه به اینکه قیمت آلومینیوم گران است رادیاتور کال نسبت به رادیاتور پنلی که از فولاد ساخته می شود،  قیمت بیشتری دارد و واضح است که این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت آلیاژ استفاده شده است.

رادیاتورکال ایران رادیاتور

ویژگی های رادیاتور کال

  • بلوک بندی پره ها که موجب انعطاف و راحتی نصب شده است
  • قابلیت کم و زیاد کردن پره ها
  • بازدهی گرمايشی و قابلیت انتقال حرارت بالا
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • عمر مفید بالای 35 سال
  • وزن پايين و نصب در کمترين فضا
  • طراحی بسيار زيبا و با ظرافت کامل
  • 10 سال گارانتی
  • دارای استاندارد iso 9001-2000
  • فشار کار ۶ bar
  • طراحی زیبا و متناسب با دکوراسیون داخلی ساختمان
  • دارای ارزش فروش مجدد بعد از استعلاک
  • مقاوم، بادوام و دارای رنگ یکنواخت
  • سهولت و سرعت نصب به دلیل سبکی
  • سازگار با انواع سیستم های گرمایشی
  • کیفیت بالای بسته بندی
  • نصب در هر شرایط آب وهوایی
  • امکان نصب در هر فضایی، اندازه قابل تنظیم
  • تولید با استفاده از خط رباتیک و ترازبندی کلیه پره ها
مشخصات فنی unit کال 500    کال 350
ظرفیت حرارتی Kcal/h 152 142
حجم آبگیری liter 0.46 0.34
آکس mm 500 350
وزن خالص kg 1.25 0.91
ارتفاع mm 579 429
عرض mm 80 80

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *